Digitaalinen markkinointi

Tänä päivänä kuluttajat löytävät etsimänsä tuotteet ja palvelut internetistä. Sen vuoksi yritysten tulee panostaa nettisivuihin ja sitä kautta myös digitaaliseen markkinointiin. Digitaalinen markkinointi kattaa kaiken nettisivujen ilmeestä sen sisältöön, sillä jokaisella pienelläkin yksityiskohdalla on merkitystä. Digitaalinen markkinointi on kuitenkin paljon muutakin kuin nettisivujen löytäminen hakukoneen avulla. Digitaalinen markkinointi sisältää sosiaalisen median tilit, hakukoneoptimoinnin, sähköpostimarkkinoinnin ja mahdollisen verkkokaupan sekä blogin, jos yritykseltä sellainen löytyy. Kaiken ytimenä on hyvät nettisivut, jotka houkuttelevat asiakkaita ostamaan.

On myös syytä huomioida, että kaikenlaisen markkinoinnin tulee olla informatiivista ja oikeaa tietoa levittää. Jos markkinointi on joltakin osin valheellista, voi yritys joutua vakaviin ongelmiin. Yritys ei siis koskaan saa luvata mitään sellaista, mitä se ei pysty toteuttamaan.

Panosta nettisivuihin

Yrityksen tärkein työkalu on nettisivu. Esimerkiksi markkinoinnin verkkosivut yrityksille luovat lisää liikennettä yrityksen nettisivuille, mikä tuo lisää voittoa myynnin toivossa. Nettisivuilla tapahtuu myyntiä ympäri vuorokauden, sillä ne ovat avoinna aina. Nettisivujen tulee olla edustavat, mobiililaitteille optimoidut, myyvät ja informatiiviset. Vaikka pienet yritykset haluavat yleensä säästää lähes kaikissa kuluissa, nettisivujen kanssa säästöä ei kannata miettiä. Hyvät nettisivut maksavat paljon, mutta ne ovat jokaisen euron arvoiset.

Sosiaalisen median sivut

Tänä päivänä monet yritykset tulevat tunnetuksi sosiaalisen median kautta. Sen vuoksi onkin tärkeää, että yrityksellä on heti alusta alkaen niin Facebook- kuin Instagram-sivut. Facebook ja Instagram ovat molemmat tehokkaita keinoja markkinoinnin parissa, sillä niiden kautta voi tavoittaa useita tuhansia potentiaalisia asiakkaita hyvin nopeasti. Sosiaalisen median markkinointi on edullista, sillä sosiaalisen median sivujen luominen ei maksa mitään. Ne ovat siis tärkeä keino päästä pinnalle varsinkin uusien yritysten kohdalla.

Sosiaalisen median sivuihin pätevät samat säännöt kuin nettisivuihin. Nettisivujen on oltava laadukkaat, mutta myös sosiaalisen median sivujenkin on oltava laadukkaat ja informatiiviset. Mitä helpommin kuluttaja löytää sieltä etsimänsä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hän palaa takaisin sivuille. Sosiaalisen median sivut toimivat myös hyvinä asiakaspalvelun keinoina. Kuluttajat saavat niiden kautta yhteyden yritykseen nopeammin kuin esimerkiksi sähköpostin kautta.